carian dan capaian

Sunday 20 January 2013

ilmu

aku kembali lagi.. setelah selesai untuk chapter yang lepas.. report done! present done! and new chapter begin.. aku kembali merehatkan diri di teratak ayah bonda.. i got a month.. what i'm gonna do? habislah lauk lam peti ais my mom aku kerjakan.. well,i love to cook and EAT too! (dats why!) mase pegi present arituh, aku sempat hangout with my friends.. rindu dorang giler2 kot! sempat snap beberapa keping gamba, but i will upload later ok.. dorang pulak yang akan berpraktikal next sem, and i will continue my student life.. classes,thesis,project.. hmm.. xsempat nak amik tahu hal dunia, banyak yang dah terlepas pandang, even orang lain dah tahu berkurun aku baru nak google.. patotlah ramai pihak yang suruh kita banyak membaca, kan dah tertinggal banyak perkara.. membaca itu jambatan ilmu and dari membaca la kita dapat improve our life dan benda2 sekeliling kita.. mungkin susah nak kaitkan, tapi ilmu pengetahuan itu tetap menjadi tunggak hidup kita kan? lebih2 lagi student macam aku dan korang2.. haa.. so,why not cuba habiskan satu buku dalam masa satu minggu? or maybe khususkan pada sesuatu yang menarik dulu dan benda2 yang kita suka seperti majalah, komik and so on.. benda2 macam nie pon dah banyak berunsurkan pengajaran dan menambahkan pengetahuan kita kan? even majalah ujang pon banyak kias2 pengajarannya.. slow try, mane tahu esok2 jadi hobi kita kan.. hmm.. sejok pulak malam nie..musim hujan kot.. mata pon dah ngantuk..



p/s: lagi banyak ilmu yang kita tahu, lagi banyak ilmu yang kita tak tahu..

No comments:

Post a Comment